„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami” – edycja 2025

W ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami dla Organizacji Pozarządowych” – edycja 2025 sfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, Caritas Archidiecezji Warmińskiej będzie zapewniała wsparcie osobom niepełnosprawnym na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w miejscach zamieszkania adresatów zadania.

 

Zadanie kierowane jest do 2 grup osób niepełnosprawnych:

  • dzieci od 2 roku życia do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
  • osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426, z późn. zm.) albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionych

przy czym Realizator zakłada, że minimum 91 % uczestników projektu będą stanowiły osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia (osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci niepełnosprawne z orzeczeniami o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji), w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi i trudnościami związanymi z mobilnością i komunikacją.

 

W ramach zadania osobom niepełnosprawnym zapewniona zostanie opieka asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnościami, zgodnie ze wskazaniami zawartymi w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami dla Organizacji Pozarządowych” – edycja 2025.

 

 Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika:

  • posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji na następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym, lub
  • posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu; lub
  • wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w pkt 1 lub 2.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem np. przez podmiot, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.

Działania proponowane w ramach zadania pozwolą na zapewnienie jeszcze większej kompleksowości opieki, jaką Caritas Archidiecezji Warmińskiej od ponad 24 lat zapewnia niepełnosprawnym dzieciom i dorosłym z terenu województwa warmińsko-mazurskiego.

Dokładne informacje na temat udzielanych w ramach projektu form wsparcia można znaleźć w treści Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami dla Organizacji Pozarządowych” – edycja 2025  oraz w regulaminie rekrutacji i uczestnictwa

Program

Regulamin

Zakres czynności

 

Dokumenty wymagane przy zgłoszeniu do udziału w Programie:

Karta zgłoszenia do Programu

– Klauzule RODO (plik 1, plik 2)

– kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności

 

 

Dokumenty dodatkowe (opcjonalne):

Oświadczenie o wskazaniu osoby do realizacji usług (asystenta)

 

Dokumenty (wyłącznie na załączonych wzorach) należy składać w Hospicjum Caritas w Olsztynie, ul. Kromera 5-7, 10-129 Olsztyn w godzinach od 8 do 16 (możliwe jest także dostarczenie dokumentów Pocztą lub mailowo).

 

 Nabór rozpoczyna się w dniu 07.01.2025 r., a zakończy się 30.11.2025 r.

 

Dane do kontaktu:

mail: projektyolsztyn@caritas.pl lub asystentolsztyn@caritas.pl

kom. 607 080 005

 

Wzory pozostałych dokumentów związanych z realizacją projektu:

Ewidencja przebiegu pojazdu

Ewidencja biletów komunikacyjnych

Karta realizacji usług